Om oss
Bærekraft og ansvar
Våre forpliktelser og vårt ansvar
Pernod Ricard innledet sitt miljøarbeid allerede på 1960-tallet og ble nylig utpekt som et av FNs Global Impact LEAD-selskaper son det eneste vin- og brennevinselskapet på den prestisjefulle listen, der kun 34 selskaper inngår.
Som en fortsettelse på Pernod Ricards arbeid innen bærekraft, presenterte konsernet i 2019 åtte nye forpliktelser som skal innfris fram mot 2030. De deles inn i fire områder: Vern av opprinnelse og terroir, verdsette mennesker, sirkulær produksjon og bærekraftig vertskap.
Vern av opprinnelse og terroir
Hvert eneste av Pernod Ricards produkter har sin karakter fra sin opprinnelse, sitt terroir. På dette området fokuserer vi på å beskytte produktenes terroir og deres biologiske mangfold. Samtidig svarer vi på utfordringer knyttet til klimaendringer for å sikre ingrediensenes kvalitet på både kort og lang sikt.
Verdsette mennesker
Pernod Ricards motto «Convivialité» handler om fellesskap, glede og respekt for alle mennesker. Vi jobber for større mangfold og rettferdighet for alle, og å skape gode forutsetninger for alle mennesker i hele vår verdikjede. Vi har stort fokus på likestilling og framtidens lederskap, i tillegg til å dele vår kunnskap og ekspertise blant medarbeidere og i bransjen for øvrig.
Sirkulær produksjon
Vi deler en verden av knappe ressurser som er under enormt press. Pernod Ricard forplikter seg til å redusere avfall i hvert ledd i verdikjeden, ved å produsere og distribuere produktene på måter som bidrar til å bevare naturressursene.
Drikk ansvarlig, drikk mer vann
Vi vet at ting noen ganger kan komme ut av kontroll når du drikker. Vi ønsker å gjøre kvelden din uforglemmelig og skape fantastiske minner som varer livet ut. Derfor har vi skapt DRIKK MER VANN. Kampanjen har som mål å øke bevisstheten om konsekvensene av skadelige adferdsmønstre og minne alle unge voksne på hvor viktig vann og hydrering er mens de drikker alkohol.